LESSON 9. VACATIONS - PAST TENSE PRONUNCIATION

GOAL:

Use the grammar to communicate effectively and appropriately in real life situationand and evaluate the development of the four language skills: Reading, Listening, Speaking and Writing.

w332

INTRODUCCION: (Ver el video explicativo)


 

 


VACATIONS - PAST TENSE PRONUNCIATION

I. DIFFERENCE BETWEEN HOLIDAY AND VACATION

The word vacation refers to your personal time off from work or school – usually an extended time, not just one day – and vacations often involve traveling. So I might take a week off from work so I can go on vacation to South America; I will travel to South America, and I won’t work during that time.

Some people go on vacations to the beach, others go to the mountains, others go to another city, or to the countryside, or to an amusement park. What did you do on your last vacation? Speak or write about it in English.

But here’s where it gets tricky – when you’re in the middle of a vacation, again, that’s personal time off from work or school which usually involve traveling, American English speakers say you are on vacation, and British English speakers say you are on holiday.

II. SEASONS AND WEATHER VOCABULARY 

SV11


III. PAST TENSE PRONUNCIATION:

PRONUNCIACIÓN DE LA TERMINACIÓN -ED EN INGLÉS

Lo primero que tienes que saber es que todos los verbos terminados en ‘-ed’ se pueden pronunciar de tres formas diferentes: 

SONIDO ID 

La primera regla que os traemos es muy sencilla. Solamente se utiliza la pronunciación “id” si el verbo termina en “-d” o en “-t”. 

Por ejemplo: heated, decided, needed, pointed, started, wanted… 

SONIDO D (con voz)

La terminación de pasado “-ed” se pronuncia “d” tras consonantes sonoras como “-b”, “-g”, “-j”, “-l”, “-r”, “-m”, “-n”, “-th”, “-v”,”-w”,”-y”, “-z”, de todos los sonidos vocálicos y diptongos. 

Por ejemplo: answered, burned, called, lived, robbed, studied… 

SONIDO T (sin voz)

Y la última regla que os traemos es que si el verbo termina en consonantes mudas como “-ch”, “-f “, “-gh”,”-k”, “-p”, “-s “, “-sh”, “-th” o “-x” pronunciaremos “-ed” como “t”.

Por ejemplo:  dropped, jumped, missed, prefered, washed, worked… 

VERBOS IRREGULARES

Nos gustaría indicaros que los verbos irregulares cuyas formas verbales del pasado también terminan en “-ed”. Entonces, estos verbos seguirán las mismas reglas que los verbos regulares. Por ejemplo: 

Dream – Dreamt / Dreamed – Dreamt / Dreamed

Sew – sewed – sewn

Show – showed – shown 

TERMINACIÓN “-ED” EN INGLÉS 

Para finalizar queremos recordaros que si un verbo termina con la letra “e” sólo hay que añadirle la letra “d” a la forma del tiempo verbal en pasado y si el verbo termina en una consonante  + “y” hay que cambiar la “y” a “i” antes de añadir la terminación “-ed”. 

* Excepción:  verbos que terminan en vocal + “y” no sigue la regla de la “y”. Por ejemplo enjoy pasa a enjoyed.

 ED1

 

LESSON MATERIALS (read the following texts)

1. Descarga y lee el siguiente documento:

https://www.englishclub.com/pronunciation/-ed.htm

2. Observa el siguiente video:

 

 

WORKSHEET: (Answer the following activities in your NOTEBOOK and send the evidences in a document MP3 OR MP4)

ACTIVITY #1
vacation

ACTIVITY #2

text1
 
 

ACTIVITY #3
Pay atention to the video explanation in this class and write in your notebook a summary about this topic.
ACTIVITY #4
Answer this activity in your notebook.
ed31

Good Luck!!!


(Aún no hay temas en este foro)